مقالات

انواع برچسب شیشه مات کن و کاربرد آن ها

انواع-برچسب-شیشه-مات-کن

شیشه مات کن ها به صورت برچسبی طراحی شده که به راحتی روی سطح شیشه قرار می گیرد و برچسب شیشه مات کن نوعی پرده محسوب می شود و می توانید با آن ها فضای داخلی منزل خود را شخصی سازی کنید. در ادامه با روبینزو  همراه باشید تا با انواع شیشه مات کن و کاربرد آنها  به شما عزیزان اشاره کنیم.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید برچسب شیشه مات کن

انواع شیشه مات کن

انواع شیشه مات کن ها در مدل و طرح های مخصوص و منحصر به فرد ساخته و تولید می شوند. قبل از هر چیز بهتر است از مطابقت مواد انواع شیشه مات کن با متریال پنجره و قاب پنجره اطمینان حاصل کنید، زیرا در صورت عدم تطابق آنها با یکدیگر، باید هزینه زیادی برای تعویض پنجره ها بپردازید.

  • برچسب شیشه مات کن طرح دار

برچسب شیشه مات کن طرح دار دارای رویه تزئینی شکل است. شما می توانید با توجه به سلیقه شخصی خود طرح این الگوی زیبا را انتخاب کنید. این مدل نمایی فراتر از ظاهر ساده را شامل می ‌شود و پنجره های ساختمان را زیباتر و جذاب تر می کند. اگر دیوارهای خانه خود کاغذ دیواری کرده اید توصیه می شود طرح شیشه مات کن را مطابق با طرح کاغذ دیواری خانه خود انتخاب کنید.

علاوه بر این، این الگوها مشابه نقش های رنگارنگ هستند و نمونه های پرفروش آن، برچسب شیشه ‌ای مات راه راه و برچسب شیشه ای مات سنتی است. انواع شیشه مات کن رنگی بیشترین درخواست خرید را در ادارات، منازل و مکان های گردشگری سنتی دارند.

برچسب شیشه مات کن ساده

  • برچسب شیشه مات کن ساده

یکی از ارزان ترین و پرفروش ترین برچسب های شیشه مات کن می توان به برچسب مات کن ساده اشاره کرد. این مدل از برچسب ها عاری از هرگونه نقش ، طرح و رنگ هستند. برچسب مات ساده نور محیط را از بین نمی برد و جلوی دید را نمی گیرد و می توانید از آن برای پنجره های ساختمان های مسکونی و اداری استفاده کنید.

طراحی انواع شیشه مات کن ساده به دو صورت رولی و متری طراحی می شوند و در بازار موجود است. می توانید سایز پنجره های خود را اندازه بگیرید سپس برچسب ها را برش داده و روی سطح شیشه قرار دهید. توجه داشته باشید که بهتر است سایز شیشه پنجره را دو سانتی متر بیشتر اندازه بگیرید تا هنگام نصب برچسب شیشه مات کن ساده روی پنجره دچار مشکل نشوید.

  • برچسب شیشه مات کن رنگی

این مدل ها به دلیل ترکیب رنگ بالایی که دارند جذابیت بیشتری برای افراد دارند به همین دلیل فروش بیشتری نسبت به مدل های دیگر دارند. جنس این نوع برچسب شیشه مات کن هیچ تفاوتی با بقیه ندارد، اما باید توجه کنید که رنگ آن ها را با توجه به رنگ دکوراسیون داخلی فضایی که قصد دارید برای حفظ هارمونی استفاده کنید، انتخاب کرد. به عنوان مثال از برچسب شیشه مات کن رنگ مشکی بیشتر در آتلیه‌های عکاسی مورد استفاده قرار می گیرد.

  • برچسب شیشه مات کن جیوه ای

یکی دیگر از انواع شیشه مات کن برچسب مات کن جیوه ای است. این نوع برچسب ها هیچ تفاوتی با مدل ساده خود از نظر ظاهری ندارند. اما مواد جیوه به کار رفته در لایه آن باعث  شده تا در طول روز از بیرون محیط هیچ گونه دیدی به اتاق یا داخل محیط کار وجود نداشته باشد. ولی شما از داخل محیط می توانید به طور کاملا واضح محیط بیرون اتاق را ببینید. البته در شب این موضوع کاملا برعکس عمل می کند.

همانطور که در بالا توضیح داده ایم، انواع شیشه مات کن در فروشگاه اینترنتی روبینزو  با بهترین کیفیت طراحی و تولید می شوند. هرکدام از این برچسب های شیشه مات کن کاربرد خاص خود را دارند و می توانید به راحتی همه این مدل ها را در منزل و محیط کار خود استفاده کنید. این نوع برچسب‌ها بیشتر برای مناطقی که به دلیل نصب پرده ها تاریک و دلسرد شده ‌اند مناسب است و از طرفی باید حریم خصوصی رعایت شود. علاوه بر این به دلیل خواص اشعه ماوراء بنفش از آسیب دیدن فرش و مبلمان و تغییر رنگ آن جلوگیری می کند.

چگونگی نصب برچسب های شیشه مات کن

ابتدا با استفاده از مواد شوینده شیشه ها را کاملا تمیز کنید، زیرا بعد از قرارگیری برچسب های انواع شیشه مات کن نمی توانید دیگر این کار را انجام دهید. پس از تمیز کردن شیشه ها، آن ها را اندازه بگیرید، سپس برچسب شیشه مات کن را به اندازه شیشه مورد نظر خود برش دهید و از یک نفر کمکی برای نصب برچسب شیشه مات کن استفاده کنید. سعی کنید بعد از نصب از یک اسپری تثبیت کننده روی برچسب ها بزنید تا به راحتی روی شیشه ها بچسبند.

پیشنهاد مطالعه: آموزش نصب برچسب شیشه مات کن

اگر در قسمتی از برچسب مات کن حباب ایجاد شد، سطح فوم را با دقت برش دهید تا هوای زیر برچسب آزاد شود، توجه داشته باشید که برش ها نباید روی سطح شیشه مشخص باشد. در نتیجه شروع به خروج هوای داخل حباب کنید.

1 دیدگاه در “انواع برچسب شیشه مات کن و کاربرد آن ها

  1. میثم قربانی گفت:

    👌👌👌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *