مقالات

برچسب فومی چیست؟ مزایا و معایب آن

کاور-برچسب-فومی

از مهمترین لوازمی که در دکوراسیون ساختمان های امروزی به کار می رود، برچسب فومی نام دارد که با قابلیت های مدرن و به روزی به کار برده می شوند. در این نوشته می خواهیم ببینیم برچسب فومی چیست و با چه مزیت ها و معایبی در سیستم ساختمان های امروزی مورد استفاده قرار می گیرند.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای نصب برچسب های فومی

مزایای استفاده از برچسب فومی

انواع دسته بندی های فوم های چسبی هر یک با مزیت های به خصوصی ارائه داده می شوند. هر یک از این محصولات از ویژگی های به خصوصی برخوردار می باشند. انواع این فوم ها برای کاربردهای به خصوصی به کار برده می شوند. برخی از مزیت های مهم این محصولات را در زیر مشاهده می کنید:

  • برای انتخاب دیوارپوش های مناسب باید به قیمت آن ها دقت داشته باشید. هزینه این دیوارپوش ها بسیار به صرفه تعیین شده است و به همین خاطر نیز مشتریان از خرید آن ها لذت می برند.
  • در ساختار انواع این متریال از مواد اولیه بسیار مناسب و استانداردی استفاده شده است که دوست دار محیط زیست هستند و هیچ آسیبی برای طبعیت به همراه نمی آورند. از این رو استفاده از آن ها بسیار متداول شده است.
  • سطوح اسفنجی مربوط به هر یک از این برچسب ها نیز مورد توجه قرار می گیرد. هر یک از آن ها به عنوان یک محافظ عالی در محیط ساختمان به کار می روند و بسیار مرغوب هستند.
  • خاصیت ارتعاشی این محصولات نیز از اهمیت بسیار زیادی برای مشتریان برخوردار می باشد.
  • هر یک از آن ها ساینده نیستند و با بافتی نرم و مرغوب ارائه می شوند.
  • وزن آن ها سبک بوده و تغییری در وزن ساختمان شما به وجود نمی آورند.

معایب استفاده از دیوار پوش فومی

تا به این جا متوجه شدیم که برچسب فومی چیست و با چه معایب و مزایایی به فروش می رسد. از جمله معایب این محصولات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این محصولات نسوز نیستند و در برابر آتش مشتعل شده و کیفیت اولیه خود را از دست می دهند. از این رو نمی توان انتظار داشت که در مقابل حریق مقاومت لازم را ایفا کنند. البته اکثر دیوارپوش های ساختمانی با چنین محدودیت هایی رو به رو هستند. اما برای استفاده از این برچسب ها به این موارد نیز دقت داشته باشید.
  • در صورتی که مدل های ارزان قیمت و بی کیفیت این محصولات را انتخاب کنید، شفافیت سطحی آن ها در طولانی مدت از بین می رود و به این ترتیب کیفیت کار برای شما به شدت کاهش می یابد.
  • در ساختار آن ها از مواد پلی اتیلنی نیز استفاده می شود که در طولانی مدت تغییر رنگ می دهند. در صورت انتخاب و استفاده از این دیوارپوش ها باید به فکر چندین نوبت رنگ آمیزی سطوح مورد نظر نیز باشید.
  • لمس اجسام نوک تیز با این فوم ها نیز به ساختار این محصولات آسیب وارد می کند.
  • نصب آن ها باید با دقت کافی انجام شود. در غیر این صورت کیفیت و کارایی مورد نظر را نخواهند داشت.

نکات خرید برچسب فومی

نکات خرید برچسب فومی چیست؟

برای خرید و انتخاب هر یک از مدل های این برچسب ها باید به برخی نکات در این خصوص نیز دقت داشته باشید. در وهله اول قابلیت شست و شوی این محصولات را بررسی کنید. انواع آن ها باید به سادگی شست و شو شوند. در غیر این صورت در طولانی مدت با مشکلات نظافت این محصولات رو به رو می شوید. در این خصوص باید به عدم نفوذ آب به داخل ساختار این فوم ها دقت داشته باشید. در صورت نفوذ مواد شوینده به این محصولات سطح آن ها به شدت آسیب می بیند.

روش نصب آن ها بر روی دیوار نیز در این خصوص مورد توجه قرار می گیرد. به این ترتیب بهترین بهره وری از فوم های خریداری شده به عمل می آید.

طراحی و مدل برچسب های فومی

در بازارهای فروش دسته بندی های مختلفی از این محصولات را مشاهده می کنید که هر یک از آن ها از ویژگی های ظاهری به خصوصی برخوردار هستند. برای این که بدانید، انواع برچسب فومی چیست و در چه سبک هایی طراحی می شوند، باید انواع دسته بندی های آن ها را بررسی کرده و بر این اساس انتخاب این محصولات را انجام دهید. هر یک از این محصولات در مدل های ساده و پر نقش و نگار ارائه می شوند. انتخاب طراحی ظاهری هر یک از این اقلام باید با در نظر گرفتن طراحی سبک دکوراسیون کل ساختمان انجام شود. هر یک از مدل های این محصولات برای نصب در محل های به خصوصی خریداری می شوند.

برای خرید هر یک از آن ها باید به نوع کاربری خود دقت داشته باشید. به این ترتیب انتخاب بهتری در میان دنیای پر تنوع برچسب های فومی خواهید داشت. نصب آن ها در محیط های اداری، مسکونی و… بسیار متداول است.

جمع بندی

در این نوشته متوجه شدیم که برچسب فومی چیست و با چه ویژگی هایی در بازارهای فروش ارائه می شود. خرید و فروش هر یک از این محصولات در دنیای امروز به میزان قابل توجهی انجام می گیرد. بهتر است که هر یک از دسته بندی های این محصولات را با در نظر گرفتن نیازهای خود و سبک طراحی دکوراسیون محیط مورد نظر خریداری نمایید. انواع این برچسب ها به صورت عمده نیز خرید و فروش می شوند. در تهیه هر یک به متراژ ساختمان مورد نظر توجه کنید و بر این اساس یک انتخاب مناسب داشته باشید. بهتر است مقادیری بیشتر از میزان نیاز در محیط ساختمان را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *