مقالات

راهنمای چاپ برچسب محصولات برای برند های تجاری

حتماً براتون پیش اومده که برچسب (لیبل)یک محصول توجه شما رو جلب کنه. جالبه که بدونید چاپ برچسب محصولات یکی از روش‌های پرطرفدار چاپ هست که مجموعه‌ها و کسب‌وکارهای مختلف برای برند سازی، جلب توجه مشتری و تبلیغات از آن استفاده می‌کنند. چاپ برچسب محصولات بهترین انتخاب برای افرادی هست که می‌خوان محصولات خودشون رو به نمایش بزارن چون این برچسب بر روی هر سطحی می‌چسبه و طول عمر بالایی داره. چاپ برچسب محصولات یک قدم مهم در انجام حرفه‌ای کار است، این برچسب‌ها اطلاعات مناسبی را در مورد ویژگی‌های محصول، مواد تشکیل‌دهنده، تاریخ مصرف و… می‌دهند و باعث فروش قوی‌تر می‌شوند. وقتی تلاش زیادی برای تولید یه محصول انجام می‌دید نباید با یک بسته‌بندی بی‌کیفیت تمام زحمت‌های خودتون رو هدر بدید. اگه قصد دارید اطلاعات بیشتری درمورد این موضوع کسب کنید همراه ما باشید، ما تو این مقاله سعی می‌کنیم درباره چاپ برچسب محصولات برای برند تجاری صحبت کنیم.

 چاپ برچسب محصولات چیست؟

هر محصولی که شما می‌خرید، یه برچسب خاصی بر روی بسته یا قوطی آن وجود داره که اطلاعاتی در مورد محصول، مواد تشکیل‌دهنده، تاریخ تولید وتاریخ مصرف روی اون نوشته‌ شده ولی در بعضی محصولات، فروشنده برای جلب توجه مشتری فقط از یه طرح روی برچسب محصول استفاده می‌کنه. چاپ برچسب محصولات به روش‌های مختلفی انجام می‌شه که رایج‌ترین و پرمصرف‌ترین اون چاپ دیجیتالی پشت چسب دار هستش، که برای چسبوندن بر روی محصولات یک برند تجاری کاربرد داره. برچسب یک محصول درواقع شناسنامه اون هستش و این برچسب محصوله که توجه مصرف‌کننده رو به خرید محصول جلب می‌کنه. شما می‌تونید نمونه‌های این برچسب رو بر روی تمام محصولات دارویی، خوراکی، بهداشتی و… مشاهده کنید.

کسب ‌وکارهای مختلف از چاپ برچسب اموال محصول برای ثبت اطلاعاتی مثل نام محصول، مشخصات برند تولیدکننده، مواد به‌کاررفته، آدرس محل تولید، بارکد و موارد دیگر استفاده می‌کنن. اگه یه محصول این برچسب را نداشته باشه درواقع یک محصول تقلبی شناخته می‌شه که شناسنامه نداره و هیچ کس استقبالی از خرید این محصول نمی‌کنه.

 کاربرد برچسب محصول

کاربرد این برچسب اطلاعاتی هستش که بر روی اون چاپ می‌شه. این اطلاعات می‌تونه فقط شامل، علامت برند تجاری که محصول رو تولید کرده باشه، یا این‌که فقط توضیحاتی درمورد محصول باشه. اما چیزی که رایج هستش چاپ هم‌زمان برند و ویژگی‌های محصول برای جلب توجه مشتری هستش. بر روی این برچسب می‌توان نام تولیدکننده یا واردکننده، محل تولید، زمان تولید و تاریخ مصرف رو هم چاپ کرد. برخی از این برچسب‌ها هم فقط برای تبلیغات استفاده می‌شود.

 برچسب چاپ دیجیتالی

این نوع چاپ برچسب پرمصرف‌ترین نوع چاپ هستش و کیفیت فوق‌العاده بالایی داره، تو این روش چاپ، مشتری‌ها میتونند طرح دلخواه خودشون رو با کیفیت بالا، قیمت مناسب و سرعت بالا چاپ کنن. از ویژگی‌های این محصول می‌شه به چاپ دقیق و کادربندی شده، تطابق کامل با رنگ سفارش شده، طرح‌ها و رنگ‌های کاملاً واضح، قیمت مناسب و سرعت چاپ بالا اشاره کرد.

 انواع برچسب‌های محصولات

این برچسب‌ها به ۴ دسته تقسیم‌بندی می‌شن که در ادامه به توضیح هرکدام می‌پردازیم.

برچسب برند: اگه روی برچسب محصول فقط از برند تولیدکننده محصول استفاده شه به اون، برچسب برند گفته میشه. مثل مارک یه خودکار که برند اون رو مشخص می‌کند.

 برچسب درجه‌بندی: این برچسب درجه کیفیت محصول رو با اعداد یا حروف تعیین می‌کنه مثلاً بر روی بسته‌بندی حبوبات از اعداد برای تعیین کیفیت استفاده می‌شود.

 برچسب شرح محصول: روی این برچسب اطلاعاتی مثل ویژگی‌ها، طریقه مصرف و… چاپ می‌شود.

 برچسب‌ آموزشی: برچسب های آموزشی اطلاعاتی در مورد محصول مثل مواد تشکیل‌دهنده، نام تولیدکننده، تاریخ تولید، تاریخ مصرف و… را ثبت می‌کنند.

درواقع برچسب شرح محصول فقط یکسری اطلاعات کلی در مورد محصول به ما می‌دهد اما برچسب آموزشی به‌ صورت کامل اطلاعات محصول رو به ما می‌دهد.

 نکاتی برای چاپ برچسب مناسب

  • شما باید یک برچسب ویژه و منحصربه‌فرد چاپ با طرح دلخواه کنید که بتونه نظر مصرف‌کننده رو به خودش جلب کنه.
  • طرحی که برای برچسب انتخاب کردید نباید از زمینه محصول دور باشه و باید یه رابطه‌ای بین اون و محصول باشه.
  • حتماً اطلاعات اساسی مثل نام محصول، وزن، اطلاعات تولیدکننده و مواد تشکیل‌دهنده رو روی برچسب خودتون چاپ کنید.
  • سعی کنید بیش ‌از حد اطلاعات بر روی برچسب چاپ نکنید.

 نحوه سفارش و چاپ برچسب محصول

اگه برای برند خودتون برچسب محصول نیاز دارید نیازی به مراجعه حضوری و ثبت سفارش ندارید، فروشگاه روبینزو شرایطی رو برای مشتریان خودش فراهم کرده که به‌صورت آنلاین از طریق سایت روبینزو سفارشات خودشون رو ثبت کنند. اگر برای چاپ برچسب محصولات خودتون به راهنمایی و مشاوره نیاز دارید می‌تونید با مشاوران سایت روبینزو تماس بگیرید.

 جمع‌بندی

ما تو این مقاله سعی کردیم شما را با برچسب محصول و نحوه چاپ آن آشنا کنیم. اگه قصد چاپ برچسب محصول رو دارید می‌تونید به‌راحتی از سایت روبینزو سفارش خودتونو ثبت کنید و این برچسب رو با کیفیت بالا و قیمت مناسب دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *