مقالات

نکات مهم و قوانین دودی کردن شیشه خودرو

کاور-شیشه-مات-کن

برچسب شیشه دودی یکی از لوازم جانبی خودروهای امروزی است که در مدل های متنوعی تولید و ارائه می شود و برای نصب و استفاده از آن ها قوانین به خصوصی وجود دارد. رعایت نکات نصب هر یک از این برچسب های دودی بر شیشه های اتومبیل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و کیفیت کار را به طرز قابل توجهی افزایش می دهد.

مزایای استفاده از برچسب شیشه دودی

استفاده از این برچسب ها مزیت های بی شماری دارد و به همین خاطر خرید و فروش هر یک در سال های اخیر به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. از مهمترین مزیت های نصب و استفاده از آن ها می توان به نکات زیر اشاره کرد:

  • استفاده از این برچسب ها از آفتاب سوختگی کودکان در فصل های گرم سال به شدت پیشگیری می کند. به طور کلی استفاده از آن ها سبب پیشگیری از نفوذ بیش از حد نور آفتاب می شود.
  • استفاده از آن ها برای ایجاد حریم خصوصی راننده نیز در حین تردد در خیابان های شهر مفید واقع می شود.
  • انواع برچسب شیشه دودی بر روی شیشه ها نصب می شوند. به این ترتیب با استفاده از آن ها از ایجاد خط و خش بر شیشه های اتومبیل نیز پیشگیری خواهد شد. این لایه های چسبی مانند محافظ کل سطح شیشه های خودرو را پوشش می دهند.
  • استفاده از این برچسب ها در راستای حفظ مقاومت شیشه ها در برابر ضربات فیزیکی مختلف نیز رایج می باشد.
  • نصب آن ها از ورود اشعه یو وی و تماس آن با پوست سرنشینان و راننده خودرو نیز جلوگیری خواهند کرد.
  • استفاده از انواع برچسب شیشه دودی سبب افزایش زیبایی ظاهری خودرو و لوکس تر شدن ظاهر آن خاهد شد.
  • استفاده از این شیشه ها سبب کاهش دید به داخل خودرو شده و عدم دیده شدن سرنشینان در موقعیت های امنیتی احساس آرامش بیشتری در آن ها به وجود می آورد.

نصب برچسب شیشه دودی

نکات نصب برچسب شیشه

برای الصاق و متصل کردن این برچسب ها چند نکته مهم مورد توجه قرار می گیرند که رانندگان با بررسی آن ها استفاده بهتری از این لوازم یدکی به عمل می آورند. برخی از آن ها را در زیر مشاهده می کنید:

  • برای نصب این برچسب ها از ابزار خاصی استفاده نمی شود و فقط باید زمان و حوصله خود را صرف این فرایند کنید.
  • برای خرید آن ها نیز به مدل های متنوع این محصولات دقت کنید. انواع برچسب های یو وی از قیمت بیشتری برخوردار هستند و نسبت به مدل های ساده تر مزایای بیشتری نیز در شیشه های خودروی شما به وجود می آورند. به همین خاطر استفاده از آن ها مفیدتر واقع می شود.
  • شیشه های جلو و عقب خودروی شما باید به یک اندازه دودی شوند. به این ترتیب ظاهر کار زیباتر خواهد شد.
  • در صورتی که خودروی شما گران قیمت است و ظاهر و نمای داخل اتاقک آن زیبا است، بهتر است از مدل های کمرنگ تر این برچسب ها استفاده کنید.
  • از ایجاد حباب بر روی این برچسب ها در حین نصب جلوگیری کنید. همچنین جلوگیری از نفوذ گرد و غبار زیر چسب های اعمال شده نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
  • پس از نصب این برچسب ها باید مدتی برای خشک شدن آن ها صبر کنید و در طول این زمان از پایین دادن شیشه ماشین خود خودداری کنید.

مراحل نصب برچسب دودی شیشه خودرو

برچسب شیشه دودی به سادگی بر روی شیشه های خودروی شما نصب می شود. در این فرایند ابتدا باید سطح بیرونی خودرو و شیشه های آن را تمیز کنید. سپس از تیغ برای پاک کردن سطح شیشه ها استفاده می کنیم، تا هر گونه جسم چسبیده به شیشه ها نیز جداسازی شوند. در مرحله بدی نوبت به شست وشو با آب می رسد که یکی از مهمترین مراحل اجرای نصب برچسب شیشه دودی به شمار می رود.

در مرحله بعدی برچسب های خریداری شده را بررسی می کنیم تا هیچ گونه تا خوردگی در ساختار آن ها وجود نداشته باشد. سپس از سشوارهای خانگی یا هیترها برای نصب این برچسب ها استفاده می کنیم. برش یکنواخت این برچسب ها نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. پس از چسباندن این برچسب ها باید از سشوار یا هیتر برای از بین بردن حباب های سطح کار استفاده کنید. برای نصب شیشه های عقبی خودرو نیز این مراحل را تکرار کنید.

تعیین قیمت برچسب شیشه دودی

برچسب دودی ضد خش بر اساس موارد متعددی قیمت گذاری می شود. در این زمینه ساده بودن نوع آن نیز تاثیر گذار است. مدل های ساده اغلب قیمت کمتری نسبت به مدل های یو وی دارند. نوع ماشین و برچسب شیشه دودی مخصوص آن نیز در تعیین قیمت نهایی این محصولات تاثیر گذار است.

جمع بندی

استفاده از این برچسب ها در برخی از نقاط گرمسیری کشور ما بسیار ضروری است و برای جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید به کار برده می شوند. برخی از اتومبیل های امروزی به صورت کارخانه ای با وجود این شیشه ای دودی ارائه می شوند. اما اگر خودروی شما از چنین قابلیتی برخوردار نباشد، امکان نصب این برچسب ها وجود خواهد داشت.

استفاده از این محصولات از خرد شدن شیشه ها در زمان بروز تصادف نیز پیشگیری می کند. انواع آن ها در رنگ های مختلفی تولید می شوند و هر یک از رنگ بندی های این برچسب ها نیز از قیمت به خصوصی برخوردار هستند. برچسب شیشه دودی یکی از بهترین تولیداتی است که در سال های اخیر در عرصه ساخت و آماده سازی لوازم جانبی خودرو ارائه شده و در دسترس مشتریان قرار گرفته است. این محصولات هر روز با قابلیت های بیشتری در دسترس مشتریان قرار می گیرند. هر یک از این تجهیزات با قیمت به خصوصی به فروش می رسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *