مقالات

کاربرد رنگ ها در برچسب های ایمنی hse

رنگ‌ها کاربرد زیادی در موضوع برچسب های ایمنی hse دارند، و رنگ‌بندی این برچسب‌ها برحسب نوع کاربردشان، براساس حساسیت چشم انسان و موضوعات روان‌شناسی انجام می‌شود. این رنگ‌ها از طریق اعصاب چشم بر سیستم اعصاب مرکزی و بعد بر اندام دیگر تأثیر می‌گذارند، و باعث می‌شود انسان در محیط‌های مختلف با دیدن رنگ‌ها عکس‌العمل متفاوتی نشان دهد. کاربرد رنگ‌های ایمنی باعث می‌شود تا افراد حین استفاده از ابزار، ماشین‌آلات و غیره هوشیار بوده، و همچنین سطح ایمنی محیط نیز افزایش پیدا می‌کند. ما توی این مقاله قصد داریم در مورد کاربرد رنگ‌ها در برچسب‌های ایمنی hse صحبت کنیم با ما همراه باشید.

 کاربرد رنگ‌ها در برچسب‌های ایمنی hse

 رنگ‌های اصلی

  •  رنگ قرمز

به معنی اجتناب و انجام ندادن در وسایل مثل اطفاء و اعلام حریق، توقف وسایل نقلیه، ظروف مایعات قابل‌ اشتعال، اعلام خطر و دکمه توقف در ماشین‌آلات.

  •  رنگ نارنجی و زرد

برای نشان‌دادن خطر و هشدار بکار برده می‌شوند. رنگ نارنجی برای نشان‌ دادن خطرهایی مثل قطع شدن، له شدن، یا برق گرفتگی و شوک استفاده می‌شود، و رنگ زرد برای هشدار دادن خطرات فیزیکی مثل سر خوردن، افتادن و گیر کردن استفاده می‌شود.

  •  رنگ سبز

برای نشان‌دادن فعالیت‌های ایمن و مواد ایمنی استفاده می‌شود، مثل وضعیت ایمنی، وسایل کمک‌های اولیه، راه‌های خروج اضطراری و راه‌های نجات.

 رنگ‌های فرعی

  •  رنگ آبی

از این رنگ برای احتیاط، جلوگیری از شروع کار یا وسایل تحت تعمیر استفاده می‌شود.

  •  رنگ ارغوانی

این رنگ مخصوص خطرات تشعشع می‌باشد، مثل نشان‌دادن اتاق‌های رادیواکتیو.

 رنگ‌های تلفیقی

  •  رنگ‌های سیاه و سفید

از این دو رنگ برای علامت‌گذاری عبورومرور، معابر عمومی و غیره استفاده می‌شود.

  •  رنگ قرمز و سبز با سفید

اگر پس‌زمینه قرمز یا سبز باشد علامت‌ها، نوشته‌ها و اعداد باید با رنگ سفید نوشته شوند.

  •  زرد و نارنجی با سیاه

اگر پس‌زمینه زرد یا نارنجی باشد علامت‌ها، نوشته‌ها و اعداد باید به رنگ سیاه نوشته شوند.

 راهنمای خرید برچسب‌های ایمنی hse

هنگام خرید برچسب‌های ایمنی حتماً باید یکسری نکات را رعایت کنید که در ادامه به توضیح این موارد می‌پردازیم.

اول از همه باید به کیفیت چاپ و نوعی برچسب توجه کنید چون اگر از برچسب‌های بی‌کیفیت و تقلبی استفاده کنید بعد از مدتی دچار رنگ‌ پریدگی یا خرابی می‌شوند، و همچنین باعث زشت شدن جلوه فضایی مورد نظرتون می‌شوند. نکته مهم بعدی متناسب بودن سایز برچسب با فضای مورد نظرتون هست و باید سایز برچسب شما نسبت‌ به محیط کوچک‌تر یا بزرگ‌تر نباشد.

اگر قصد خرید این برچسب‌های کاربردی را دارید می‌تونید از فروشگاه‌های اینترنتی و فیزیکی استفاده کنید. درحال‌حاضر سایت‌های محدودی این محصول را ارائه می‌دهند و پیشنهاد ما به شما خرید از سایت فروشگاه روبینزو هست، شما می‌تونید با مراجعه به سایت روبینزو انواع مختلف برچسب‌های ایمنی را مشاهده و با کیفیت بالا و قیمت مناسب سفارش دهید.

 جمع‌بندی

ما تو این مقاله سعی کردیم شما رو با کاربرد برچسب‌های ایمنی hse آشنا کنیم. به‌صورت خلاصه این محصول یکی از الزامات محیط کار ایمن است، و با استفاده درست و بجا برچسب‌ها می‌تونین سطح ایمنی کارگاهی و پروژه خودتون رو بالا ببرید. همچنین با استفاده از رنگ‌های روحیه بخش و مناسب در محیط کار، باعث کاهش خستگی چشمی و جسمانی کارگران شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *