مقالات

انواع برچسب های هولوگرامی و کاربرد آن ها

اگه به‌عنوان مصرف‌کننده یا فروشنده اصل بودن محصول براتون مهمه، حتماً باید با برچسب‌های هولوگرام آشنا شید. عموماً تصویری که ما از هولوگرام‌ها داریم یه برچسب نقره‌ای با ظاهر رنگین‌کمانی، که وقتی در مقابل نور قرار می‌گیره محتوا و تصاویر چاپ‌شده درون رو می‌شه مشاهده کرد. درحال‌حاضر برچسب هولوگرام نقش مهمی در تأمین امنیت محصولات داره و امروزه یکی از بهترین روش‌ها برای حفظ یک برند یا مدارک شناسایی استفاده از برچسب هولوگرام هستش، به‌ همین دلیل مشتریان و طرفداران زیادی پیدا کرده. ما تو این مقاله قصد داریم به‌صورت کامل درباره برچسب هولوگرام، کاربردها وانواع این برچسب صحبت کنیم با ما همراه باشید.

 برچسب هولوگرام چیست؟

هولوگرام یه برچسب امنیتی به‌ صورت دوبعدی یا سه‌بعدی هستش، که با استفاده از تکنولوژی هولوگرافی تصاویر، رنگ‌ها و کدهای مخصوصی رو داخل برچسب قرار می‌ده و روی محصولاتی مثل جعبه، پاکت، کارت شناسایی، اسناد مهم و غیرع چسبانده می‌شه. هولوگرام شامل یه ورق پلاستیکی نازک هستش که این تصاویر رنگ‌ها و کدها با لیزر روی اون پیرینت شدن، در واقع اول تصاویر از زاویه‌های مختلف گرفته شده و بعد این تصاویر بر روی فویل چاپ برچسب اموال شده و در انتها یه تصویر سه‌بعدی یا دوبعدی ایجاد می‌شه. از این برچسب بیشتر برای احراز هویت، تضمین اصالت کالا و اهداف ضد جلد استفاده می‌شه.

 کاربرد برچسب هولوگرام

به‌طورکلی برچسب های هولوگرام در کاربردهای امنیتی، تزیینی و تبلیغاتی استفاده می‌شن. امروزه این برچسب نقش بسیار مهمی رو، توی تضمین اصالت و اعتبار یه کالا یا محصول ایفا می‌کنه. برای مثال اکثر شرکت‌های الکترونیکی از برچسب هولوگرام در بسته‌بندی محصولاتشون استفاده می‌کنن تا نشون بدن سطح و امتیاز محصولات شون بالاست، همچنین این برچسب چون جذابیت خاصی داره و توجه دیگران رو جلب می‌کنه برای اهداف تبلیغاتی هم استفاده می‌شه. استفاده از این برچسب توی جلوگیری از جعل و تقلب هم کاربرد داره، و با چسباندن این برچسب خریداران به‌راحتی محصول اصلی رو از تقلبی تشخیص می‌دن.

از جمله کالاها و صنایعی که برچسب هولوگرام در اون کاربرد داره، می‌شه به موارد زیر اشاره کرد:

  • محصولات الکترونیکی
  • کارت‌های شناسایی و پاسپورت
  • اسناد و مدارک امنیتی مثل سندهای مالی و اوراق بهادار
  • انواع کارت‌های اینترنتی، اعتباری و گارانتی
  • تجهیزات ساختمانی
  • کالاهای لوکس مثل جواهرات و ساعت
  • صنایع شیمیایی
  • صنایع دارویی
  • صنعت خودروسازی و قطعات یدکی

 انواع هولوگرام

هولوگرام‌ها براساس کاربردی که دارن به چند دسته مختلف تقسیم می‌شن که در ادامه هر کدوم رو براتون توضیح می‌دیم.

  •  هولوگرام سه‌بعدی

این نوع از هولوگرام از نظر امنیتی بالاترین سطح را داره، و معمولاً برای گارانتی محصولات لوکس و گرون‌قیمت مثل گوشی و ساعت استفاده می‌شه. هولوگرام سه‌بعدی از ترکیب رنگ و عمق‌های زیادی هستش، که توی زاویه‌های متفاوت تصاویر مختلفی رو نشون می‌ده.

  •  هولوگرام دو بعدی

هولوگرام دوبعدی با قرار گرفتن چند تصویر روی ‌هم تولید می‌شه، و می‌شه متنی رو هم روی برچسب اضافه کرد تا شناسایی برند راحت‌تر باشه. این برچسب‌ها در حفاظت از محصولات کاربرد زیادی دارن، ولی نسبت ‌به برچسب سه‌بعدی از امنیت کمتری برخوردارن.

  •  هولوگرام آماده

این نوع از هولوگرام همون‌طور که از اسمش پیداست آماده هستش، و معمولاً روی اون عبارتی مثل Original نوشته‌ شده. اگه برای محصولات خودتون نیاز به هولوگرام دارید و فاکتورهای امنیتی براتون مهم نیست، این هولوگرام گزینه خوبیه چون قیمت مناسبی هم داره.

  •  ماتریس نقطه‌ای

دستگاه لیزر نقطه‌های بسیار ریزی رو بر روی لیبل حک می‌کنه، و به دلیل ریز و زیاد بودن نقطه‌ها سطح امنیتی این برچسب بسیار بالا هستش. همچنین می‌تونید این برچسب رو با برچسب های سه‌بعدی و دوبعدی ترکیب کنید، این هولوگرام برای مواردی استفاده می‌شه که نیاز به امنیت بالایی دارن.

  •  هولوگرام طرح مخفی

همون‌طور که از اسمش پیداست طرح یا کد این هولوگرام مخفی هستش و با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شه، کد یا طرح‌های حک شده روی این برچسب فقط با اشعه UV دیده می‌شه.

  •  هولوگرام فلیپ فلاپ

زمانی‌که شما زاویه دیدتون رو نسبت‌به این هولوگرام تغییر بدید تصاویر مختلفی از داخل اون نشون داده می‌شه، این برچسب در موارد برند‌سازی و امنیتی بسیار محبوبه.

  •  هولوگرام شفاف

مواد به‌کاررفته تو ساخت این برچسب مواد با کیفیت و درجه یک هستند. این هولوگرام شفافه و از نظر امنیتی هم‌سطح بالایی داره، همچنین از لحاظ اندازه و طرح محدودیتی نداره.

  •  هولوگرام میکرو تکست

روی این نوع هولوگرام تصاویر و نوشته‌هایی در حد میکرو حک شده، و با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شه.

  •  هولوگرام QR code

این نوع هولوگرام کدهای منحصر به‌فردی داره و معمولاً با موبایل یا دستگاه‌های خاصی اسکن می‌شه، این کد‌ها با خطوط افقی و عمودی تشکیل شده این نوع برچسب جزء محبوب‌ترین هولوگرام‌ها هستش و طرفدارهای زیادی داره.

  •  هولوگرام سریال دار

این هولوگرام یک شماره سریال معمولاً 10 رقمی داره، که هم امکان پیگیری دار و هم امنیت محصول رو تأمین می‌کنه.

 جمع‌بندی

ما توی این مقاله سعی کردیم شما رو با برچسب هولوگرام کاربردها و انواع هولوگرام آشنا کنیم، به‌صورت خلاصه هولوگرام یکی از محصولات کاربردی بشمار می‌ره و حتما ما توی زندگی روزمره‌ باهاش سروکار داشتیم و از اهمیت وجودش با خبریم.  اگه قصد خرید این محصول جذاب و کاربردی رو دارید حتماً به این نکته توجه کنید، که اگه هولوگرام محصول شما کیفیت مناسب رو نداشته باشه می‌تونه برعکس عمل کنه و باعث افت اعتبار و شخصیت محصول یا برند شما بشه، پیشنهاد ما به شما خرید از سایت فروشگاه روبینزو هستش شما می‌تونید این محصول را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت از سایت روبینزو خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *