مقالات

برچسب اموال چیست + راهنمای چاپ برچسب اموال

 یکی از کاربردی‌ترین انواع برچسب که مورد توجه شرکت‌ها قرار می‌گیرد برچسب اموال است. همه کسب‌وکارهای بزرگ به برچسب اموال برای مدیریت و پیگیری سریع اموال خودشون نیاز دارن درواقع استفاده از برچسب اموال آسان کردن فرآیند بررسی و پیگیری اموال مجموعه است. اگر قصد دارید اطلاعات بیشتری درمورد این موضوع به دست بیارید در ادامه همراه ما باشید ما تو این مقاله سعی می‌کنیم به‌صورت کامل درباره برچسب اموال و نحوه چاپ آن صحبت کنیم.

 برچسب اموال چیست؟

 همان‌طور ‌که گفتیم برچسب اموال راهی برای آسان کردن فرآیند بررسی و پیگیری اموال است و تمام کسب‌وکارهای بزرگ به این برچسب نیاز ویژه‌ای دارند. این برچسب بر روی اموال چسبانده می‌شود تا شمارش اموال راحت‌تر شود.بر روی این برچسب‌ها بارکدی وجود دارد که مدیریت اموالی را که، کارکنان از آن استفاده می‌کنند ساده‌تر کند.آمار و میزان استفاده بالای این برچسب در مجموعه‌های بزرگ نشان از اهمیت بالای این محصول دارد در واقع به نوعی چسباندن برچسب اموال بر روی اموال مانع از سرقت آن‌ها می‌شود. به‌همین دلیل برچسب اموال به‌عنوان یک برچسب امنیتی هم شناخته می‌شود. استفاده‌ی این برچسب برای مجموعه‌هایی که فعالیت خود را به‌صورت حضوری انجام می‌دهند ضروری است چون برچسب اموال مدیریت آن‌ها را آسان‌تر می‌کند و همچنین این برچسب‌ها بسیار کم هزینه هستند. این برچسب از متریال ضد جعل ضد تحریف تولید می‌شود. اکثراً بر روی برچسب اموال بارکد و لوگو این شرکت قرار دارد و بارکد موجود بر روی برچسب اموال برای هر مجموعه‌ای منحصربه‌فرد است.

 انواع برچسب اموال

 برچسب‌های اموال نسبت ‌به مکان و محصولی که برای آن استفاده می‌شوند جنس متفاوتی دارند بسیاری از این برچسب‌ها دارای بارکد می‌باشند. برخی هم چسب هایی دارند که قابلیت ماندگاری در دمای بالا را دارد و دربرابر حلال‌ها هم مقاوم است. برخی دیگر در مقابل نور آفتاب مقاوم بوده یا بسته به کاربردشان مقابل آب خاک یا مواد شیمیایی مقاوم هستند.

 برچسب اموال امنیتی

 برچسب اموال امنیتی به‌صورت بارکد قابل تشخیص است و برای محصولاتی استفاده می‌شود که ارزشمند هستند و احتمال به سرقت رفتن آن‌ها زیاد است استفاده می‌شود. این برچسب یک نوع ID خاص دارد که به‌صورت رمز است و به دارنده آن این امکان را می‌دهد که براحتی محصول را شناسایی و ردیابی کند. جنس برچسب اموال امنیتی معمولاً پلی استر و فویلی است.

 برچسب اموال بارکدی

 برچسب‌ها اموال بارکدی بیشتر در محیط‌های صنعتی و تولیدی کاربرد دارد. این برچسب‌ها شامل یک بارکد اختصاصی هستند و جنس آن معمولاً پلاستیکی و فلزی می‌باشد. یکی از خصوصیات این برچسب ماندگاری بالا در شرایط سخت می‌باشد، این برچسب‌ها می‌توانند در دمای بالای ۱۲۰۰ درجه نیز سالم بماند و یا در مجاورت با مواد شیمیایی آسیبی نبینند.

 کاربرد ها و مزایای برچسب اموال

 جلوگیری از سرقت: شما با استفاده از برچسب اموال به‌صورت مستقیم به سارقان می‌گویید که محصولات موردنظر دارایی شماست و غیر قابل سرقت. بارکدهای برچسب اموال خیلی سریع و ساده امکان شناسایی اموال شما را فراهم می‌کنند به‌همین دلیل اگر اموال شما سرقت شود در صورت پیدا شدن به‌راحتی به شما بازگردانده می‌شود.

 ماندگاری و دوام بالا: برچسب اموال از باکیفیت‌ترین و مقاوم ترین مواد اولیه تهیه می‌شود و به‌همین دلیل ماندگاری بالایی دارد. همچنین چسب این محصول بسیار قوی و محکم است و احتمال کندن این برچسب تقریباً صفر است و شما مطمئن باشید که این برچسب تحت هر شرایطی بر روی اموال شما باقی می‌ماند و وسایل شما را در هر حالتی قابل‌شناسایی هستند.

 پیگیری اموال: با استفاده از برچسب اموال همیشه بر تعداد و وضعیت تجهیزات خود کنترل خواهید داشت. این موضوع برای مجموعه‌های بزرگ بسیار مهم است چون جلوی هزینه‌های اضافی را می‌گیرد و همچنین باعث می‌شود شما از وضعیت کنونی تجهیزات باخبر باشید مثل این‌که بدونید کدوم تجهیزات در حال تعمیر هستش یا به تعمیر نیاز داره.

 محل قرارگیری برچسب اموال:

 معمولاً برچسب اموال در قسمتی قرار می‌گیرد که برای عموم قابل‌مشاهده باشد. این برچسب مانند یک محافظ از به سرقت رفتن اموال شما جلوگیری می‌کند‌.

 ابزار و ماشین‌آلات: بهتر است برچسب اموال در این تجهیزات در قسمتی بچسبانید که بر اثر گرما یا رطوبت آسیب نبیند.

 لوازم آشپزخانه: معمولاً از برچسب اموال فقط برای لوازم بزرگ آشپزخانه استفاده می‌شود.

 تجهیزات اداری: تجهیزات اداری دستگاه‌هایی مثل دستگاه فتوکپی هستند و لازم است برچسب اموال بر روی این وسایل قرارداده شود و بهتر است در سمت راست و نزدیک به جلوی دستگاه بچسبد.

 مبلمان اداری: وسایلی که در محیط اداری استفاده می‌شود را مبلمان اداری می‌گویند مثل صندلی، کتاب‌خانه و مبلمان. لازم است برچسب اموال بر روی این وسایل قرارداده شود و درجایی بچسبند که کمترین آسیب را ببیند.

 کامپیوتر لپ‌تاپ و لوازم جانبی: بهتر است برچسب اموال را مثل تجهیزات اداری در سمت راست و نزدیک به جلوی محصول بچسبانید.

 نحوه سفارش و خرید برچسب اموال

 اگر برای شرکت یا مجموعه خود به برچسب اموال نیاز دارید نیازی به مراجعه حضوری و ثبت سفارش ندارید، فروشگاه روبینزو شرایطی رو برای مشتریان خودش فراهم کرده تا به‌صورت آنلاین از طریق سایت روبینزو سفارشات خودشون رو ثبت کنن. اگر برای چاپ برچسب اموال نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید می‌توانید با مشاوران سایت روبینزو تماس بگیرید.

 جمع‌بندی

 ما تو این مقاله سعی کردیم به‌صورت کامل در مورد برچسب اموال با شما صحبت کنیم. اگر قصد چاپ این برچسب کاربردی را دارید می‌تونید به‌راحتی از سایت روبینزو سفارش خودتون رو ثبت کنید و این برچسب و با کیفیت بالا و قیمت مناسب دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *