مقالات

راهنمای نصب برچسب های فومی

انوع-برچسب-های-فومی

گاهی اوقات برای اینکه یک محصول عمر و کارایی طولانی داشته باشد نیاز است کارهای مربوط به اجرا و نصب آن باید دقیقاً طبق قوانین داده شده انجام شود یا به کمک متخصصان در این زمینه نصب شود. در این مقاله از روبینزو می خواهیم نحوه نصب برچسب فومی یا دیوارپوش فومی را به طور کامل برای شما توضیح دهیم.

پیشنهاد مطالعه: برچسب فومی چیست؟

آموزش کامل نصب برچسب های فومی

آموزش کامل نصب برچسب های فومی

برچسب فومی روی سطوح صاف مانند گچ، دیوارهای رنگ شده، کاشی، ام دی اف و شیشه قابل نصب است و موقع نصب نیازی به چسب ندارید.

  • دیوار مورد نظر را اندازه بگیرید

قبل از شروع نصب برچسب فومی، مطمئن شوید که اندازه دیوار مورد نظر خود را دارید و سپس آن را بر تعداد تایل های (77×70 سانتی متر) تقسیم کنید تا تعداد تایل های مورد نیاز صحیح را بدست آورید. به عنوان مثال، اگر اندازه دیوار مورد نظر شما 2 در 3 متر است، مقطع دیوار 6 متر مربع است و با فرض اینکه هر تایل نیم متر مربع را پوشش می دهد، به 12 تایل برچسب فومی برای نصب روی دیوار احتیاج  دارید.

  • قبل از نصب برچسب فومی سطح مورد نظر را آماده کنید

قبل از نصب برچسب فومی حتما سطح دیوار را از انواع آلودگی مثل گرد و غبار کاملا تمیز کنید. اگر دیوار مورد نظر دارای رطوبت باشد برای اینکه موقع نصب به مشکل بر نخورید حتما رطوبت دیوار را از بین ببرید و سطح دیواری که می خواهید برچسب فومی نصب کنید کاملا خشک کنید.

  • حال در این مرحله اقدام به نصب برچسب های فومی کنید

ابتدا لازم است برای نصب برچسب های فومی شما چسب پشت دیوار پوش ها را از هم جدا کنید و بعد اقدام به نصب آن ها روی دیوار مورد نظر کنید. برای اینکه برچسب فومی به راحتی و بهتر روی دیوار که می‌خواهید نصب کنید بچسبد، بهتر است آنها را از یک طرف، از پایین دیوار نصب کنید و تایل های بعدی را در امتداد مرز تایل های نصب شده قبلی وصل کنید. سعی کنید سطح فوم را برای اطمینان از چسبندگی بیشتر کاملا به روی دیوار فشار دهید.

  • برش دادن برچسب فومی به گوشه های دیوار

در مرحله آخر برای چسباندن دیوارپوش یا برچسب فومی به گوشه دیوار، قسمتی از باقی مانده دیوار را با متر اندازه بگیرید و با کاتر یا قیچی، برچسب فومی را به همان اندازه ببرید. حتما توجه کنید برای برش دادن جای کلید و پریز روی برچسب های فومی می توانید از همین روش استفاده کنید و دیوار پوش را به راحتی روی سطح دیوار بچسبانید.

مزایای استفاده ار برچسب فومی چیست؟

  • وزن برچسب های فومی کم است
  • آنها را می توان با مواد شوینده شستشو داد
  • نصب راحت و سریعی دارند و در عین حال انعطاف پذیر هستند
  • خاصیت آنتی باکتریال دارد
  • استفاده از برچسب فومی نوعی عایق رطوبت محسوب می شود
  • برچسب های فومی یا دیوار پوش ها مثل عایق حرارتی عمل می کنند
  • داشتن انواع طرح و مدل های متنوع
  • خاصیت ضد ضربه بودن دارند
مزایای استفاده ار برچسب فومی

در چه مکان هایی از برچسب فومی می توان استفاده کرد؟

برچسب فومی را می توان در بسیاری از مکان های گوناگون از جمله هتل ها، دکوراسیون داخلی، تالارها، استودیو های موسیقی، فضای مهد کودک ها، اتاق خواب کودک، سالن های زیبایی و آرایشگری و … بدون نیاز به انجام زیر سازی به راحتی در مدت زمان کوتاهی نصب و استفاده کرد.

پیشنهاد مطالعه: تفاوت دیوار پوش فومی با پلیمری

استفاده از برچسب فومی برای اتاق خواب

مکان استراحت افراد در این دنیای پر از سرو صدا و آلودگی صوتی باید به نحوی طراحی و ساخته شود که کمتر در معرض آلودگی صوتی باشد. از آنجایی که یکی از مزیت های مهم برچسب های فومی عایق بودن صدا است و در این حال اقتصادی ترین گزینه برای این کار هستند. از این برچسب های فومی می توانید برای اتاق خواب استفاده کنید و از هدر رفتن گرما و انرژی همراه با صدا جلوگیری کنید.

استفاده از برچسب فومی برای اتاق کودک

برای اتاق کودکان باید از برچسب های فومی  استفاده شود که در صورت کثیف شدن و شستشوی آسان آن باعث نگرانی نشود. دیوارپوش فومی به دلیل دارا بودن این ویژگی قابلیت شستشو بودن انتخاب مناسبی برای اتاق کودک است و در هنگام شستشو نیز می توانید از مواد شوینده استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *