مقالات

نکات مهم در طراحی لیبل های تجاری

همه ما لیبل های زیادی رو تو زندگی روزمره دیدیم و خواسته یا ناخواسته لیبل یه محصول روی انتخاب ما تأثیر مستقیم دارد، و یکی از اصلی‌ترین روش‌های معرفی محصول به مشتری است. در واقع طراحی یک لیبل برای محصول مثل طراحی جلد برای کتاب است، که باید طوری طراحی شود تا مخاطب را به خواندن کتاب ترغیب کند، شما هم باید لیبل محصول رو طوری طراحی کنید، که مصرف‌کننده را برای خرید محصول قانع کند. پس برای طراحی لیبل محصول خودتون باید وقت بذارید، و یه لیبل خوب ایجاد کنید. ما به‌عنوان یک برند طراحی و تولید لیبل تجاری، می‌خواهیم تو این مقاله درمورد نکات مهمی که هنگام طراحی لیبل تجاری باید بهش توجه بشه صحبت کنیم همراه ما باشید.

 نکات مهم طراحی لیبل تجاری

  •  متناسب بودن

هر لیبلی مربوط به یه محصول خاص می‌شود، پس لیبل باید طوری طراحی شود که ارتباط خوبی بین محصول و بسته‌بندی برقرار باشد. مهم‌ترین نکته در طراحی لیبل تجاری متناسب بودن و مربوط بودن طرح با محصول و محتوای اون هستش و شما باید از اغراق و ناهماهنگی خودداری کنید، چون تفاوت بین محصول طرح و اطلاعات نوشته‌ شده روی اون باعث از بین رفتن اعتماد مشتری و صرف‌نظر از خرید محصول می‌شود، و همچنین باعث کاهش اعتبار برند تجاری شما هم خواهد شد.

  •  طراحی خلاقانه

یکی از مهم‌ترین اصول در طراحی لیبل، طراحی خلاقانه اون است چون رقبای زیادی در بازار وجود دارد و یک طراحی خاص و خلاقانه، می‌تونه تأثیر زیادی تو فروش محصول داشته باشه، چون اولین چیزی که نظر مشتری رو جلب می‌کنه یک بسته‌بندی و لیبل جذاب می‌باشد.

  •  رنگ‌بندی مناسب

یکی دیگر از نکات مهم طراحی لیبل رنگ بندی می‌باشد و شما باید رنگ لیبل خودتون رو با دقت زیادی انتخاب کنید، چون تأثیر زیادی توی جذب مخاطب خواهد داشت و باعث ایجاد یه لیبل خاص می‌شود.

  •  اطلاعات کوتاه و مفید

نکته بعدی در مورد طراحی لیبل اطلاعات نوشته‌ شده بر روی اون است. متن زیاد باعث به‌ هم‌ ریختگی لیبل شما می‌شود و باید اطلاعات را بدون این‌که زیاد از حد شود روی لیبل درج کنید، همچنین متن شما باید اطلاعات کافی رو به خریدار بدهد و او را به خرید مشتاق کند.

  •  متفاوت بودن

تفاوت لیبل شما با سایر رقبا یکی دیگر از نکات مهم طراحی لیبل است، شما باید یک طرح خاص و خلاقانه طراحی کنید تا محصول شما را از باقی محصولات متمایز کند و تکراری یا مشابه آن‌ها نباشد.

  •  سایز و اندازه لیبل

سایز و اندازه لیبل شما باید متناسب با اندازه محصول و بسته‌بندی اون باشد، و ابعاد لیبل نباید خیلی کوچیک‌تر یا بزرگ‌تر از بسته‌بندی محصول باشد.

  •  عدم طراحی شلوغ

طرح شما باید ساده و خلاقانه باشد و اطلاعات بیش‌ از حد روی اون نوشته نشده باشد، چون معمولاً خریدار محصولات شلوغ و پر محتوا رو دوست ندارد.

  •  کیفیت چاپ لیبل

لیبل شما باید کیفیت چاپ بالایی داشته باشد، چون کیفیت پایین لیبل تأثیر بدی روی محصول و برند شما می‌گذارد.

  •  فونت لیبل

نکته بعدی در مورد طراحی لیبل انتخاب فونت مناسب است، و شما باید متناسب با اطلاعات نوشته‌ شده و ابعاد لیبل فونت مناسب رو انتخاب کنید.

  •  جنس لیبل

جنس لیبل شما هم باید کیفیت و ماندگاری بالایی داشته باشد، مثلاً بعضی از لیبل ها باید ضدآب یا انعطاف‌پذیر باشند.

  •  تست چاپ

بعد از انجام تمام مراحل و نکات در انتهای کار طراحی، یک نمونه از لیبل را پرینت بگیرید تا از نحوه چاپ برچسب با طرح دلخواه درست طرح، رنگ، ابعاد و فونت لیبل مطمئن شوید.

 محتوای لیبل باید شامل چه مواردی باشد؟

همان‌طور که در نکات طراحی لیبل گفتیم متن لیبل باید کلی و کلیدی باشد، همچنین اطلاعات بیش‌ از حد باعث به‌ هم‌ ریختگی لیبل می‌شود. در ادامه اطلاعاتی که باید روی لیبل درج شود را برایتان توضیح می‌دهیم.

نام برند: یکی از موضوعات مهمی که شما باید در لیبل خود به آن اشاره کنید، نام برند یا لوگوی آن است. توجه کنید نحوه ارائه برند و لوگوی شما به صورتی که با بسته‌بندی و لیبل متناسب باشد، روی ایجاد برندینگ بسیار تأثیر گذار است.

برچسب توضیحات: مهم‌ترین بخش محتوایی لیبل برچسب توضیحات آن است، و شما باید دقت زیادی در نوشتن محتوای این بخش داشته باشید، برچسب توضیحات تأثیر زیادی در جذب و قانع کردن مشتری برای خرید محصول دارد، و شما باید با توجه به ابعاد لیبل اطلاعات مختصر و مفیدی در مورد نوع محصول، ویژگی‌ها و نحوه استفاده را به مشتری ارائه دهید.

گرید لیبل (Grade Label):

گرید لیبل بخشی از لیبل است که در آن جدول فایده‌ها، تاریخ تولید و منقضی شدن، نکات لازم هنگام استفاده از این محصول و غیره را به مشتری ارائه می‌کند.

 کاربردهای لیبل

  • بسته‌بندی مواد خوراکی، غذایی و نوشیدنی
  • لوازم الکترونیکی مثل موبایل و لپ‌تاپ
  • مصالح ساختمانی
  • صنایع شیمیایی
  • لوازم یدکی خودرو
 کلام آخر

ما تو این مقاله سعی کردیم، شما رو با نکات مهمی که باید هنگام طراحی لیبل رعایت کنید آشنا کنیم. به‌صورت خلاصه طراحی لیبل یک کار بسیار مهم است و شما باید نکات و اصول زیادی را رعایت کنید، تا به یک لیبل حرفه‌ای دست پیدا کنید. اگر قصد طراحی حرفه‌ای لیبل را دارید پیشنهاد ما به شما مراجعه به سایت روبینزو و مشاوره از تیم تخصصی طراحی روبینزو هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *